24.09.2013

Chec glasat







Fiindca este sezonul merelor si avand prin casa multe mere m-am gandit sa fac ceva dulce pentru prichindeii mei.Asadar am rasfoit cateva reviste si m-am oprit la un chec foarte rapid si foarte gustos si aromat.
Avem nevoie de:
Ingrediente pentru 16 felii
- 2 mere
- 3 linguri biscuiti macinati
- 4 oua
- 50 gr zahar pudra
- 1 lingura miere
- 1 lingurita scortisoara macinata
- 200 gr faina
- 2 lingurite praf de copt
- 3 linguri stafide
- 1 lingura rom
Pentru glazura:
- 2 linguri suc de lamaie
- 100 gr zahar pudra
- 1 lingurita miere
- nuci tocate grosier sau alune tocate
Se inmoaie stafidele in rom cel putin 3 ore.Se decojesc merele,se curata de cotoare si se rad pe razatoarea mica;se amesteca intr-un castron  cu biscuitii macinati.
Se separa ouale.Galbenusurile se adauga in castronul cu compozitia de mere,se bat ingloband treptat zaharul si mierea,urmate de faina amestecata separat cu scortisoara si praf de copt.
Se adauga stafidele si se amesteca.
Se bat albusurile spuma,apoi se incorporeaza cu grija in aluat.
Incingem cuptorul la 180 C.Se unge o forma de cozonac si se tapeteaza cu pesmet.Se toarna aluatul,se niveleaza si se coace 30-35 minute.Eu am pus in doua forme de cozonac si din cauza asta mi-a iesit mai micut,dar am facut 1 portie jumate din ingredientele de mai sus.Se scoate checul din cuptor si se lasa sa se racoreasca in forma;se rastoarna apoi pe un gratar de prajituri si se lasa sa se raceasca de tot.
Se prepara glazura,ingloband treptat suc de lamaie in zaharul pudra;se incorporeaza treptat si mierea.Se toarna pe checul rece si se presara nuci sau alune.
Se lasa sa se odihneasca cel putin 1 ora inainte de servire.
Delicios!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *