20.10.2012

Batoane twix facute in casa


De multe ori aceste batoane le cumparam din comert insa foarte usor le putem face si acasa.Sunt mult mai usor de preparat decat snikers-ul,asadar acum le puteti pregati in casa pentru a-i incanta pe copii si de ce nu, musafirii!
Avem nevoie de:
-  120 gr unt la temperatura camerei
- 120 gr zahar 
- 220 faina
- 1/2 lingurita sare
- extract de vanilie sau esenta vanilie
- 500 gr caramele cu lapte tofee
- 5 linguri frisca lichida
- 400 gr ciocolata cu lapte,alba sau amaruie
Pentru inceput incingem cuptorul la 180 C apoi ungem o forma de 20/30 cu unt.Batem cu mixerul untul si zaharul pana devine spuma.Apoi adaugam faina,sarea si vanilia si omogenizam bine pana obtinem un aluat tare.
 Intindem aluatul in tava si apasam cu degetele pana devine uniform.
 O lasam la cuptor 10-12 minute sau pana biscuitele devine usor rumenit (nu prea mult pentru ca se intareste prea tare)
Lasam la racit si pregatim caramelul.Intr-o oala topim caramelele impreuna cu frisca lichida.(exact ca si la snikers,doar ca nu-l lasam prea mult pe foc)Imediat ce sau topit toate caramelele se mai lasa exact 2 minute dupa care il luam de pe foc.
Dupa topirea caramelelor turnam peste biscuite si nivelam cu o lingura.
Dam la rece pentru 2-3 ore pentru intarirea caramelului.Dupa timpul de stat la rece scoatem biscuitele si il lasam pentru cateva minute la temperatura camerei apoi taiem batoanele.Le taiem in fasii subtiri asa cum sunt si cele originale din comert sau mai groase dupa cum va place.
Topim ciocolata cu lapte si cea alba si cufundam fiecare biscuite in ciocolata ajutandu-ne cu doua furculite.Apoi le lasam punem pe o hartie de copt avand grija sa punem cu biscuitele in jos.Dupa intarirea ciocolatei indepartam cu un cutit excesul de ciocolata de pe margine.
Si iata gata twix-ul !!!Este un deliciuuu!!!
In imaginea de mai jos primele doua batoane sunt din comert iar celelalte sunt facute in casa.
Vreau sa va spun ca, copiilor mei le-a placut extrem de mult aceste batoane ,deci .... va imaginati cat de repede sau mancat!!!
O bunatatee!!!!

5 comentarii:

  1. Woow nici nu spui ca sunt facute in casa:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mariana12:55

    am incercat prajitura..intr-adevar este foarte buna..doar ca am avut o problema...la crema mi-a iesit lipicioasa..nu s-a intarit cum ar fi trebuit...care ar fi motivul??mai este vreun secret?

    RăspundețiȘtergere
  3. Caramelul nu ti s-a intarit?Poate ai citit mai sus ca am specificat pentru caramel ca trebuie lasat mai mult pe foc daca vrei sa fie mai tare,iar daca il vrei mai moale nu se tine prea mult pe foc doar cat sa se topeasca caramelele.Nu exista alt secret.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mariana12:05

    eu l-am lasat doar doua minute dupa ce s-au topit caramelele...de asta probabil nu s-a intarit cum ar fi trebuit..in rest la gust...foarte bun...

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta e,eu la snikers l-am lasat 9-10 minute si a fost foarte tare iar la twix l-am lasat doar cat sa se topeasca caramelele.Cred ca intre 4-5 minute ar fi perfect.Ma bucur ca ti-a placut.O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *