11.09.2012

Dulceata de zmeura






Este o dulceata extraordinar de delicioasa, as manca la nesfarsit insa, ... "silueta asta ".... oricum este grozav de buna,merge perfect pentru micul dejun,clatite si alte prajituri,iar mirosul din bucatarie ...este ataaat de frumos, ataaat de placut si dulcee incat iti vine s-o mananci din oala. 
Avem nevoie de: 
- 1 kg zmeura
- 700 gr zahar
- zeama de la o lamaie
- 200 ml apa
Fructele se spala sub un jet de apa rece.Intr-o oala din teflon se pune apa impreuna cu zaharul la fiert.
Dupa topirea zaharului se adauga fructele spalate si scurse de apa.Se stoarce lamaia si se adauga si ea in dulceata.
 Se fierb la foc mic timp de 30 minute de la fierbere amestecand din cand in cand pentru a nu se prinde de fundul oalei.
Se ia cu lingurita din dulceata si lasam sa cada pe o farfurie rece si uscata.Daca picaturile acestea raman intregi si nu se imprastie atunci inseamna ca e legata,a fiert suficient.
Se stinge focul si se pun in borcane (spalate si sterilizate) cu ajutorul unei palnii pentru borcane.
Am incins cuptorul bine dupa care am stins focul iar borcanele inchise le-am asezat in cuptor pentru 5-10 minute.Se racesc in cuptor dupa care se depoziteaza in camara.
O parte din dulceata l-am strecurat de seminte.
O bunatatee, un deliciu!!!!!

2 comentarii:

  1. Eu nu mai plec de aici ,ma uit cu ochi holbati la borcanul tau ,mie tare pofta de dulceata de zmeura ,anul asta nu am gasit sa fac si eu ,dar tot nu plec pana nu imi dai un borcan.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) M-ai facut sa rad cu gura pana la urechi ha ha ha :)) esti tare draguta.Te servesc cu mare placere draga mea.M-am bucurat mult ca inca am mai gasit zmeura pe piata,desi nu eram hotarata sa cumpar ... m-am hotarat pe loc de cum le-am vazut.

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *