11.09.2012

Magiun de prune






Niciodata nu mancasem magiun de prune si sincera sa fiu nici nu stiam cum e acel magiun de prune pana cand zilele trecute mancasem la mama mea si mi-a placut foarte mult.Asadar a venit si timpul prunelor si vremea gemurilor,conservelor de iarna si m-am apucat de treaba.Cred ca este cel mai simplu gem insa trebuie sa ai foarte multa rabdare cu el .... se fierbe foarte mult, ... asta ca sa iti iasa un magiun de prune delicios.  
Avem nevoie de: 
- prune
- 100 ml apa
Fructele se spala, se scot samburii,se taie in sferturi sau jumatati si se pun intr-o oala incapatoare care merge la foc sau la cuptor impreuna cu apa.
Prunele se pot da si prin masina de tocat sau la robot.Se pun la foc mare iar cand incepe sa fiarba se micsoreaza flacara si se lasa sa fiarba 2-3 ore amestecand din cand in cand pentru a nu se prinde de fundul oalei.Eu le-am fiert intr-o oala din teflon asa ca nu a fost nevoie sa amestec prea mult.Oprim focul dupa 3 ore il lasam sa se raceasca dupa care il punem la frigider pana a doua zi.In ziua urmatoare mai fierbem inca 1-2 ore la foc mic amestecand mai des de aceasta data.Oprim focul si il punem in borcane spalate si sterilizate.Se pastreaza in camara pentru  iarna.
Merita sa-l incercati pentru ca este gustos,dietetic si economic, insa trebuie sa aveti multa rabdare iar daca  il fierbeti mai mult cu atat este mult mai bun!
Delicios !!!

7 comentarii:

  1. si mie imi place tare tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun gemul de prune :) Din copilarie il ador, mai ales la clatite :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi place tare mult Danutza si Alinutzika, iar eu il mai folosesc mult si la prajitura albinita,... e grozava!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gemul meu preferat, si eu folosesc in albinita! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Gem de prune facea bunica mea.Punea si bucati de nuca prin el.Era o bunatate.
    Acesta al tau arata grozav.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. DiaMar,ma bucur ca iti place!:-*

    RăspundețiȘtergere
  7. Da...iti trebuie multa rabdare dar rezultatul merita !

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *