17.07.2012

Cornulete cu finetti


Wekeendul trecut m-i s-a facut o pofta de cornulete cu finetti dintr-acelea asa cum le facea mama mea si bineinteles ca am trecut la treaba.Este adevarat ca muncesti putin la ele insa rezultatul este pe masura.
Pentru aluat avem nevoie de:
- 1 kg de faina
- 25 gr drojdie
- 1 praf de copt
- 150 ml ulei
- 2 oua
- 500 ml lapte
- 2 linguri zahar
- 2 plicuri zahar vanilat
Pentru umplutura:
- 300-400 gr finetti
Pentru sirop:
- 400 gr zahar
- 300 ml apa
Intr-o cratita mai mare punem faina iar la mijloc ii facem o gaura in care adaugam ouale batute spuma,zaharul vanilat,praful de copt stins cu zeama de lamaie si uleiul.
Separat intr-un bol punem laptele caldut in care am dizolvat zaharul,adaugam drojdia si il lasam sa creasca 5 minute dupa care il turnam in compozitia de faina.
 Framantam un aluat nelipicioas si elastic.Aluatul obtinut il impartim in doua parti egale.
Intr-o parte se adauga 2 linguri cacao si se framanta bine pana se patrunde toata cacaua.Le lasam la dospit separat acoperite cu folie de naylon pana isi dubleaza volumul.
Dupa dospire,aluatul se imparte in sase parti egale.
Luam din fiecare cate o bucata si o intindem cu sucitorul pe masa de lucru intr-o forma cat mai rotunda.Partea alba trebuie sa fie mai mare decat partea maro.Intre timp celelalte bucati le acoperim cu o folie de naylon pentru a se evita uscarea aluatului.
 Partea alba o vom aseza peste partea maro.
Apoi se taie in 12 bucati ...
... iar pe fiecare bucata se pune cate o jumatate de lingurita finetti si se ruleaza usor presand putin pe margini pentru a nu iesi ciocolata cand va fi pus la cuptor.

Se procedeaza la fel pana se termina toate bilutele de aluat.Se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptor la 200 C pentru 30-35 minute.(depinde de cuptorul fiecaruia)
Intre timp caramelizam zaharul stingandu-l cu o cana de apa.Il mai fierbem apoi inca 5 minute pana se topeste tot zaharul caramelizat.Se scot cornuletele de la cuptor si asa fierbinti se pun in acest sirop de zahar pentru 30 secunde maxim 1 minut.
Se scurg putin dupa care se tavalesc in nuca de cocos.
Se pot servi imediat.


 Sunt grozav de buuuneee!!!!!

14 comentarii:

  1. sunt grozave! eu le fac cu branza de vaca , dar cu finetti sigur sunt la fel de bune!pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e alinutzika sunt grozave,delicioase.Cu siguranta si cu branza de vaci sunt delicioase!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim06:24

    Scuze,dar finetti e ciocolata cum e nutella?SI mai ceva Camy' nu am observat dar nu am vazut tort dobos'te rog daca ai reteta srieo-am facut gogosile au iesit gustoase,noua new place mult tort dobos ,multumesc God Bless You

    RăspundețiȘtergere
  4. Da este ca si nuttela doar ca nuttela este mult mai buna.Cat despre tortul Dobos tocmai saptamana trecuta l-am facut insa am o problema cu laptopul si nu pot inca sa introduc reteta.Sper cat de curand sa se rezolve.Intr-adevar este foarte foarte bun tortul Dobos.O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim12:33

    Cred ca am mai gustat asa ceva la gospodinele din sat de la bunica mea. Astea sunt retete traditionale cred, nu?

    RăspundețiȘtergere
  6. O daaa, sunt retete vechi dar si traditionale si foarte gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim16:20

    Si unde punem zaharul vanilat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie in prima parte a reteta unde se pune !

      Ștergere
  8. Sunt foarte,foarte bune! Multumesc pentru reteta!
    Nu e prima data cand fac aceste cornulete dar reteta ta m-a convins ca sunt cele mai bune! Am facut mici modificari...in blatul alb am pus coaja de lamaie iar in sirop am pus esenta de rom!
    Pupici si inca o data MULTUMESC!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am sa le incerc si eu. Arata foarte gustoase!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. cam aproximativ cat timp dureaza dospitul? Multumesc?

    RăspundețiȘtergere
  11. Si cam cate portii/cornulete ies? din aceste ingrediente? Multumesc pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
  12. De obicei pana isi dubleaza volumul!

    RăspundețiȘtergere
  13. St foarte bune azi le-am făcut doar ca eu am pus unt .sunt delicioase

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *