17.01.2012

Sarmalute ardelenesti






Deobicei in ardeal sarmalutele se fac mari ( ardelenii fiind mai generosi,zic eu ) :-p)dar sunt si foarte gustoase.Eu nu le-am facut mari dar nici mici ci potrivite si au iesit super super delicioase.
Avem nevoie de:
- 2 bucati medii de varza acra (pentru 45-50 sarmale)
- 1 kg carne tocata amestec vita+porc
- 1 cana orez
- sare,piper,cimbru tocat.condimente pt carne tocata
- ciolan afumat,costita afumata,slanina afumata
- 2 cepe mari
- 1 lingurita jumate boia de ardei dulce
- 5 linguri ulei sau 1-2 linguri untura
- 2 oua
- 1 cartof mic razuit(optional)
- 100 ml bulion
- smantana
Pentru inceput desfacem varza murata,alegem foi de marimea dorita si le asezam pe o farfurie.Taiem ceapa marunt si o punem la calit intr-o tigaie cu cele 5 linguri de ulei.O calim cca 5 minute adaugand putina apa si amestecand continuu pentru a nu se arde.Orezul il spalam il scurgem de apa si il adaugam in tigaia cu ceapa calita.Adaugam si boia dulce si o mai lasam la calit pentru 5-7 minute,apoi il lasam putin sa se raceasca.
In timpul acesta intr-o cratita destul de incapatoare punem carnea,sare,piper,cimbru,condimente pentru carne tocata dupa gust.Razuim si cartoful crud,incorporam ouale si orezul calit.
Amestecam compozitia pana la omogenizare.Pentru a se amesteca mai bine o putem framanta cu mana.
Asezam o foaie de varza pe masa,punem o lingura de tocatura asezata ca un rulou pe latimea frunzei astfel ca si la un capat si la celalalt al tocaturii sa ramana 2 cm de frunza libera.
Se intoarce un capat ingust al frunzei peste tocatura.
Intoarcem si celalalt capat peste tocatura si rulam pana la capatul frunzei.
Sau mai putem impacheta si asa:
Sper ca se intelege mai bine din imagini.Dupa ce am terminat toata compozitia de carne si varza le asezam intr-o oala incapatoare care merge pe foc.Eu le-am asezat in oala sub presiune astfel:am taiat putina varza fideluta si am asezat-o pe fundul oalei iar deasupra ei am pus slanina afumata. (insa se poate pune ciolan afumat,costita afumata etc)
Apoi am asezat fiecare sarmaluta in oala.
Peste sarmalute am tocat putina varza murata fideluta si am adaugat apa pana s-a acoperit toata varza.Se adauga si bulionul,se acopera si se lasa sa fiarba la foc mijlociu pana cand dau in clocot apoi focul se reduce si se lasa cca 3-3 ore jumate.Pentru oala sub presiune se fierb cca o ora calculand timpul cand incep sa iasa primii vapori prin ventil,din acel moment focul se reduce la minimum.
Se servesc cu mare pofta alaturi de smantana si de ce nu si mamaliguta.
Absolut delicioase!!!
Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Mmmm.......desi am tot mancat de sarbatori, nu as refuza o portie de sarmalute ardelenesti!!!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te servesc cu drag,sunt taaareee buuuneee.Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *