07.03.2011

Prajitura ''Raffaello''


Avem nevoie de:
- 300 ml frisca lichida
- 400 gr ciocolata alba
- cateva picaturi de esenta migdale
- 6 oua
- 1 pch praf de copt
- 50 ml ulei
- 150 gr zahar
- 100 gr faina+1 ls faina
- 100 gr fulgi de cocos
- 50 ml lapte
Intai preparam crema pentru ca trebuie sa stea la rece cateva ore.Se pune la foc mic frisca lichida pana cand da sa fiarba apoi adaugam ciocolata alba taiata bucati si se lasa pana se topeste toata ciocolata amestecand continuu.Luam de pe foc si adaugam cateva picaturi de esenta de migdale.O lasam la rece peste noapte sau la congelator pentru 3-4 ore.(eu am lasat-o la congelator)
Intre timp preparam primul blat.Separam ouale,galbenusurile se freaca cu 50 gr zahar,50 ml lapte,50 ml ulei.(eu am pus 2 oua la primul blat,tava mea fiind 25/25cm)
Albusurile le batem spuma cu cele 50 gr zahar ramase,apoi adaugam galbenusurile iar la final adaugam 100 gr faina cu 1/2 praf de copt.
 Compozitia o turnam intr-o tava tapetata cu hartie si se coace 20-25 min la 180 grade C
Lasam la racit si scoatem blatul din tava pe un placaj din lemn.
Preparam al doilea blat.Se bat cele 4 albusuri impreuna cu 100 gr zahar pana ce devine o spuma tare si lucioasa.(galbenusurile le folosim la altceva,eu le-am amestecat cu putin zahar,lapte caldut si le-am dat copiilor sa-l bea)Se adauga 100 gr fulgi de cocos,cateva picaturi es migdale si 1 ling supa faina impreuna cu 1lingt praf de copt.
Compozitia astfel obtinuta o turnam intr-o tava tapetata cu hartie de copt si o lasam la  cuptor pentru cca 20-25 min la 180 grade C.
Scoatem din congelator crema si o batem cu mixerul pana devine o crema destul de omogena.Primul blat il putem insiropa cu lichior de cocos iar daca nu avem putem pune o cana cu apa amestecata cu 1 lingura de zahar si cateva picaturi de esenta migdale.
Apoi peste primul blat se pune o jum din cantitatea de crema si se asaza al doilea blat si din nou punem cealalta jumatate de crema.
Deasupra presaram fulgi de cocos si se lasa la frigider pentru cateva ore(3-4 ore) sau peste noapte.
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Anonim16:45

    Buna
    Ce dimensiune are tava pe care ai folosit-o? Vreau sa incerc reteta si nu vreau sa dau gres.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceasta prajitura a fost facuta intr-o tava cu dimensiunea 23/23

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim01:41

    se poate folosi si o altfel de esenta ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Poti sa adaugi orice esenta vrei. :)

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *